2011. július 19., kedd

Sárgabaracklekvár


Itt a befőzések ideje. Mivel is tölteném a szabadságom idejét, mint lekvár és uborka eltevéssel.
Múlt héten főztem be a sárgabaracklekvárt. Anyukám férjének unokatestvére Pozsonyba lakik. Egyik délután telefonáltak, hogy mehetnének barackot szedni. Már megrendeltem előző héten 10 kg barackot befőzésre, hála nekik lemondhattam. Míg elmentek borsót fejtettünk Anyukámnak és vártuk haza őket. Hát annyi barackot hoztak, hogy mindketten tudtuk jó kis adagot befőzni. 12 kg-t kaptam, amiből 28 üveg lekvár lett. Innen is köszönöm!
Tudom, hogy forró vízbe kéne dobni, hogy a héját lehúzzuk és úgy főzni, de erre se nekem nem volt kedvem, se a lányokat nem akartam befogni. Így ők mosták és magozták, én pedig gyümölcs centrifugán átengedtem. Ami héjként fent maradt, azt sem dobtam ki, hanem még egyszer centrifugáltam és ment a többi közé.
Finom, édes volt a barack, ezért nem szerettem volna túl cukrozni. Kilónként kb. 30 dkg cukrot tettem bele.
A cukrot a főzés felénél tettem bele, mikor már a java víz kifőtt belőle. Ez kb. másfél óra, majd még legalább egy. De ki milyen sűrű lekvárt szeret. Egy kis tányérra tettem hűlni próbaként. Még forrón üvegbe tettem és negyed órára fejre állítottam az üvegeket. Majd száraz dunsztba ment a heverő aljába, a téli takarók alá. 3 nap múlva eszembe is jutott, hogy már ki kéne venni. :)))
Azóta már megkóstoltuk rizsfelfújttal és nagyon finom volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése