2011. július 17., vasárnap

Töltött csirke zöldségekkel, grillezett cukkínivel majonézes mártással


Kinek van kedve ilyen melegben órákig a konyhában főzőcskézni. Szerintem senkinek. Azért ugye ebéd kell a kis családnak. Így mára valami olyat gondoltam ki, hogy csak „bevágom” a sütőbe, én meg jó messzire megyek a konyha melegétől. Már egy ideje várakozott az egész csirke és a két pulykacomb a fagyasztóba, épp ideje volt, hogy elővegyem, úgyis kell a hely a zöldségek bepakolásához.

1 egész csirke
Sült csirke fűszersó
Töltelék:  1 fej hagyma
               3 kifli beáztatva és jól kinyomkodva
               3 tojás
               1 gerezd fokhagyma
               1 csokor zöldségzöldje
               só
               bors
               ételízesítő
               olaj

1 kg krumpli
sült krumpli fűszerkeverék
pici olaj

2 nagy fej vöröshagyma
5 db sárgarépa

1 nagyobb cukkini
bors
oregánó
olívaolaj

Mártás:  1 kis tejföl
             2 ek. majonéz
             2 gerezd fokhagyma
             só
             pici bors
                
A legegyszerűbb töltelékkel megtöltöttem a csibét, és a pulykacombbal együtt befűszereztem. Kisközépsőm úgyis kíváncsi volt, hogy készül a töltelék, így magam mellé állítottam. Utána együtt pucoltunk pár szem krumplit, amit sült krumpli fűszerkeverékkel és pici olajjal összekeverve a félig sült csibe mellé pakoltunk. Tettünk még rá vöröshagyma negyedeket és félbe vágott sárgarépát is. Mikor megpuhultak, grillfokozaton szépen megpirítottuk.
Közben a cukkínit meghámoztuk, felkarikáztuk, sóval, borssal és oregánóval fűszerezve, majd pici olívaolajjal meglocsolva ment a csibe után a grillbe. Mellé mártásnak egy kis tejfölt kikevertünk majonézzel, két gerezd fokhagymával, sóval, borssal. Ketten pikk-pakk megcsináltuk és közben legalább együtt voltunk. Annak idején én is így tanultam főzni. Szeretnék több ilyen délelőttöt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése