2011. július 19., kedd

Új rakott krumpli


Még az első új krumpli megjelenésekor készült ez a rakott krumpli. Nagyon szeretjük, de „öreg” krumpliból, hagyományos módon. Ezért egyik ismerősöm elmesélése alapján készítettem.
Az új krumplit soha nem főzöm vízben, mert van benne annyi víz, amitől szépen megpuhul.
Ebből a mennyiségből hatan jól laktunk.

2 kg krumpli
10 tojás
1 szál füstölt kolbász
1 nagy doboz tejföl
1 kis fej hagyma
pár szál snidling
paprika
olaj

Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, rászórtam 1 kk. pirospaprikát, majd ráraktam a kockára vágott krumplit. Sóztam és fedő alatt puhára főztem. Ezalatt megfőtt a tojás.
A krumplira öntöttem a tejfölt, jól összekevertem. A kolbászt és a tojást is negyedekre vágtam és a krumplihoz kevertem. Pár percig, hogy jól összeforrósodjon egybe főztem, majd ollóval rávágtam a snidlinget.
Finom, szaftos, új rakott krumpli lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése