2011. augusztus 14., vasárnap

Márta szelet


Ebéd után mindenki a süteményt kérte. Sütemény? Az nincs.
Na jó, elővettem füzetkémet és keresgélni kezdtem. Ez sincs itthon, az sincs itthon után találtam ezt, ami régen volt és a hozzávalók is meg voltak. Úgy emlékeztem, hogy macerásabb, de tévedtem, viszonylag gyorsan kész lettem.

6 tojássárgája
7 ek. víz
20 dkg cukor
20 dkg liszt
1 cs. sütőpor
3 dkg kakaópor
6 tojásfehérje

Ugyan úgy készül, mint a piskóta. Először felvertem a tojásfehérjéket félkeményre, majd tovább verve hozzáadtam először a tojások sárgáját, aztán a cukrot, sütőporos lisztet, vizet és a végén a kakaóport.
Sütőpapírral bélelt (25*35) tepsibe öntöttem és tűpróbáig sütöttem.
Krém:
0,5 l tej
3 ek. liszt
1 tojássárgája
1 cs. vaníliás cukor
25 dkg cukor
20 dkg ráma

1 doboz (kb.20 db) babapiskóta
1 dl rum

A tejben simára kevertem a lisztet, tojássárgáját, majd hozzáadtam a cukrokat és sűrűre főztem. Mikor kész lett, hideg vízbe tettem a lábast, hogy hamarabb hűljön el. Ezután hozzáadtam a darabolt puha rámát és együtt habosra kevertem.
A tésztát kettévágtam, rákentem a fele krémet, a babapiskótákat belemártottam a rumba, krémre tettem. Rákentem a krém másik felét és betakartam a tésztával.
Gőzön keményre felvertem 4 tojásfehérjét 25 dkg cukorral és a tészta tetejére simítottam.


Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése