2011. augusztus 28., vasárnap

Részeges Izidor



Ma van nagyleánykám születésnapja. Eredetileg szerettem volna tortát sütni mára, de a kicsit zsúfolt napok és, hogy a lányok közös barátnője meglepte egy tortával, a sütés elmaradt. Na de a torta szinte teljesen elfogyott és még anyukámékat várjuk köszönteni, nincs más hátra sütni kell. Még mise előtt csaptam fel a füzetemet, hogy mi is legyen, mi van itthon alapon.
Egy olyan sütire esett a választásom, amit még soha nem készítettem. Nevére (fogalmam sincs, hogy honnan származik, de mosolyogtunk rajta)  legalábbis emlékeznék, ha igen. 


7 tojásból piskótát sütünk, tetejét megkenjük baracklekvárral. Főzünk 4 adag feketekávét, amit tetszés szerint rummal ízesítünk. Belemártogatunk kb.1 doboz babapiskótát és sorban ráhelyezzük a lekváros piskótára.
5 tojásfehérjét 6 dkg cukorral gőz fölött kemény habbá verünk.


5 tojássárgáját kikeverünk 25 dkg rámával és 20 dkg porcukorral, majd összekeverjük a vajas krémmel.
Rákenjük a sütemény tetejére.


Eredetileg tortadarát ír a recept, hogy avval szórjuk meg a tetejét, de én 2 dl tejszínhabot vertem fel és rákentem. Ha lúd, hát legyen kövér alapon. Na meg mi is, mert minden benne van ami hízlal. De nem bánjuk, mert nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése