2011. szeptember 25., vasárnap

Tejszínes epertorta


Kiskislányom szülinapi tortája. Mamával közösen tartottuk még szeptember 4.-én, ha már egy napon születtek. Idén itt gyűlt össze a család, aminek nagyon örültünk. A tortával csak egyetlen egy baj volt, hogy kevés volt.

8 dkg vaj vagy ráma
17 dkg liszt
2 tk. sütőpor
8 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
2 tojás
75 ml kefir

A tojásokat a cukorral és a puha rámával habosra kevertem, majd fokozatosan hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és a végén a kefirt. A masszát 26 cm-es papírral bélelt tortaformába öntöttem és 18o fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.
A formából kivéve rácson hűlni hagytam, majd a tálcára téve a letisztított tortakarikát visszatettem köré.

500 g tejszín
1 cs. habfixáló
1 cs. vaníliás cukor
3 ek. Cukor
5oo g eper

A tejszínt a cukorral és vaníliás cukorral, habfixálóval felvertem és ezzel megkentem a kihűlt tortalapot, majd teljesen kihűtöttem.
A megmosott és lecsöpögtetett epret felszeleteltem és cserépszerűen a tejszínmasszára raktam.
Tetejére tortazselét tettem és ment vissza a hűtőbe. 
Szeletelni kicsit nehéz volt, mert nagyon lédús torta, s így nehéz igazán szép szeleteket vágni, de ez volt a legkevesebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése