2011. szeptember 25., vasárnap

Padlizsános-cukkínis tészta


Pénteki gyors ebédünk nem először készült. Nem hittem volna, hogy nagy kedvenc lesz. A padlizsánnal eddig csak úgy találkoztam, hogy kolléganőm szokott vele megkínálni, ha készít, legtöbbször krém formájában. Azóta foglalkoztatott a gondolat, hogy kéne valamit készítenem belőle, de úgy gondoltam itthon, az ismeretlentől való félelem miatt egyedül kell megennem majd. Hát most kellemesen csalódtam! /Azért a biztonság kedvéért cukkínivel vegyesen készítettem, hogy azt legalább már ismerik/. Legkisebbem mikor először ette, rögtön felhívott a munkahelyemen, hogy „anya, ebbe bele tudnék fulladni, ugye lesz még”.
Egyedül kis középsőm és barátja nem hajlandó megkóstolni sem, mondhatunk akármilyen jókat róla, mert igenis nagyon finom!

1 közepes cukkíni
1 közepes padlizsán
5-6 paradicsom
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
Bors
Oregáno
Bazsalikom

A cukkínit, padlizsánt, paradicsomot feldaraboltam. A padlizsánt picit besóztam, majd kb.10 perc állás után leöblítettem (nehogy keserű legyen, bár nemrég azt olvastam, hogy nem kell, de mivel tapasztalatom nincs vele, ezért inkább megcsináltam).
A hagymát kevés olívaolajon megdinszteltem, majd rátettem a zöldségeket, rányomtam a fokhagymát és ízlés szerint befűszereztem és készre főztem.
Ez történt egyik este és mivel másnapi ebédnek készült, reggel munkába indulás előtt főztem ki a tésztát. Lehűtöttem és a kettőt összekevertem.
Mikor hazaértek csak megmelegítették és így sem vesztett semmit az értékéből. Tökéletes, gyors és nagyon finom ebéd volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése