2011. október 8., szombat

Darált hússal töltött burgonyarolád tejfölös besamel mártásban


Ha van egy kis időm, szívesen belefogok kicsit időigényesebb ebéd elkészítésébe is. Mostanában kikapcsol és pihentet, ha nyugodtan főzőcskézhetek a konyhámban. Egy ilyen napon készült ez az ebéd is.

50 dkg darált hús
1 fej vöröshagyma
Bors
Paprika

80 dkg burgonya
60 dkg liszt
3 tojás,

A darált húst a dinsztelt hagymán fehéredésig pirítom, majd fűszerezem és kevés vízzel készre főzöm.
A burgonyát sós vízben puhára főzöm, majd áttörve a liszttel és a tojással tésztát gyúrok belőle.
Lisztezett deszkán kb. 1 cm vastagságúra kinyújtom, majd téglalapokra feldarabolom és elosztom rajta a darált húst. Mint a buktát feltekerem és pici olajjal kikent tepsibe rakom sűrűn egymás mellé. Egy 25*30-as tepsi tele lett (36 db lett ebből a mennyiségből).


5 dkg rámából, 6 dkg lisztből és 6 dl tejből besamelt készítek, sózom, borsozom, pici kakukkfüvet és 2 dl tejfölt keverek bele.
Ezzel leöntöttem a roládokat. Lefóliáztam és 50 percig 200 fokon sütöttem, majd reszelt sajttal megszórtam a tetejét és már csak pirítottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése