2011. szeptember 11., vasárnap

Török pizza


Gyors ebéd után kutatva bukkantam a házias konyhában, erre a gyors és egyszerű finom pizzára.
Még a nyári szünet utolsó napjaiban találtam és mivel én dolgozni mentem, előtte gyors bedagasztottam, a többi munkát kisleánykámra bíztam. Nagyon ügyesen meg is csinálta, igaz aztán pont ő evett belőle a legkevesebbet, mert közben az unokatestvérére is vigyázott, akinek a maga 2,5 évével sikerült majdnem egy egész pizzát eltüntetnie a tányérról. J
Minimálisat változtattam az általam olvasott recepten. Épp annyit, hogy 6 pizza legyen belőle, növeltem itt-ott a mennyiségeket.

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 ek. olaj
1 tk. cukor
2 mk. só
Kb.3 dl víz

3 ek. Olaj
1 fej vöröshagyma
50 dkg darálthús
1 kis doboz paradicsompüré
2 gerezd fokhagyma
2 paradicsom
Bors
Késhegynyi őrölt fahéj
oregánó

A tésztát a szokásos módon bedagasztottam. Amíg kelt, addig elkészítette a ragut.
Az olajon az apróra vágott hagymát, megdinsztelte, rátette a darált húst, fehéredésig pirította, majd hozzáadta a paradicsompürét, a kockára vágott paradicsomot, zúzott fokhagymát. Fűszerezte és készre főzte.
A tésztát 6 részre osztotta, oválisra nyújtotta, elosztotta rajta a ragut. Két végét a tésztának összecsípte, megszórta sajttal és megsütötte.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése