2011. október 17., hétfő

Burgonyás kenyér


Már régóta készültem, hogy krumplis kenyeret sütök. Ma végre minden összejött hozzá. Kedvem is, időm is úgy alakult, hogy sikerült. Macerásabbnak gondoltam, de rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem az. Több helyen is utána olvastam, hogy miből mennyit és hogyan. Az én verzióm a jól bevált fehér kenyérhez hasonló, szinte csak a krumplitól más. Alig vártam, hogy megsüljön és már langyosan ettem is a csücskét, mert nekem az a legfinomabb.

60 dkg BL80 liszt
40 dkg főtt sós burgonya
20 dkg öregtészta
2 mk. só
Csipet aszkorbinsav
1 dkg friss élesztő
Csipet cukor
1 ek. olaj
Burgonya főzővize

A hozzávalókat kézzel bedagasztottam. Folyadéknak elég volt a burgonya főzővize, így nem kellett pótolnom. Duplájára kelesztettem, formáztam, ment a kacsasütőbe, még egyszer kelesztettem.


 Majd 180 fokon kb.50 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése