2011. október 26., szerda

Habos almás


Még a múlt héten vettünk 2 kg almát. Valahogy most nem igazán ették, ezért neki álltam almás receptek után kutakodni. Nem mintha nekem nem lenne jó pár.
Találtam egy almás-habos süti képet, de az oldal megszűnt. A kép azonban olyan jól nézett ki, hogy nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nem igaz, hogy valaki nem sütött még ilyet vagy hasonlót. Így jutottam el Chilii&csoki konyhájába. Mikor nála megláttam, már tudtam ez az, ez kell nekem. Az Ő régi családi receptje, de remélem, ha egyszer lesz unokám, azt mondja majd, hogy a mama találta valakinél és milyen jó, hogy már nekünk is meg van. (Na jó, nem álmodozom!) Mindenesetre köszönöm, hogy megtaláltam és elkészíthettem!

25 dkg liszt
10 dkg porcukor
14 dkg hideg vaj
4 tojássárgája
1 ek. citromlé
1 tk. sütőpor

1 kg reszelt alma
Fahéj
Porcukor
Sárgabarack lekvár

6 tojásfehérje
25 dkg porcukor
1 ek. citromlé

A tészta hozzávalóit összegyúrtam (sietni kell, mert a vaj a kéz melegétől gyorsan olvad és nagyon ragacsos lesz), majd a tállal együtt a hűtőbe tettem. Míg egy kicsit visszahűlt, addig lereszeltem az almát és megdinszteltem. Ízlés szerint tettem bele fahéjat és cukrot.


Ezután a tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, majd tepsibe tettem, villával megszurkáltam és ment az előmelegített 200 fokos sütőbe 10 percre.


10 perc után kivettem, megkentem 5-6 ek. lekvárral, majd rátettem az almát. Visszatettem a sütőbe és még kb.20 percet sütöttem, de már csak 180 fokon.


Addig felvertem a tojásfehérjét kemény habbá. 20 perc után rásimítottam a habot az almára és ismét visszatettem kb.15 percre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése