2011. október 22., szombat

Lekváros derelye (Barátfüle)


Nem mostanában készítettem barátfülét, vagy ahogy többen ismerik derelyét. Gyerekkoromban sokkal többször ettük, mint ahogy nekem mostanság eszembe jut. Pedig nagyon finom, egyszerű étel. Anno, anyukám sima gyúrt tésztából készítette, de én mostanság, hasonlóan a gombóchoz, inkább a krumplis tésztát részesítem előnyben.

50 dkg burgonya
Kb.25 dkg liszt
3 tojás
Csipet só

Sütésálló lekvár
(bármilyen ízben, nekem most birsalma volt)

20 dkg zsemlemorzsa
Kb. 5-6 ek. olaj
1 mk. fahéj
Porcukor

A burgonyát sós vízben megfőztem, majd krumplinyomón áttörtem. Mikor langyosra hűlt, összegyúrtam a tojásokkal, csipet sóval és annyi liszttel, amennyitől jó rugalmas tésztát kaptam.


Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, és most csak gyorsan késsel kb. 4*4-es kockákra felvágtam.
Mindegyik közepére lekvárt tettem, háromszögletűre hajtottam és a széleit jól lenyomkodtam.


Forrásban lévő sós vízben addig főztem, míg a víz felszínére jöttek.
Közben az  olajban megpirítottam a zsemlemorzsát, amit fahéjjal ízesítettem és erre szedtem ki a derelyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése