2011. október 12., szerda

Vargabéles


Még a hétvégén bukkantam rá erre a számomra ismert, de elfelejtett receptre. Valamikor, amikor még gyesen voltam egyszer már elkészítettem, de nem is emlékszem, hogy vajon ízlett-e vagy nem. A lányok még kicsik voltak, így most csak néztek rám, hogy miről is beszélek.
Először Toma konyhájában, majd tőle „átlépve” Trinity blogjában is ráakadtam.
Ez jel gondoltam. Itt az idő újra gondolni és elkészíteni. Mivel nagycsalád vagyunk, ezért kicsit felturboztam a hozzávalókat és ma elkészítettem. Ebből a mennyiségből 6-n, de akár 8-n is bőven jól laknak.
Nagyon finom, könnyű második fogás lett, ami a babgulyás után üdítően hatott.
Mellé, a nyáron befőzött kicsit hígabb meggylekvárt öntöttem. Nagyon pikáns ízű volt együtt.

35 dkg cérnametélt
1 kg túró
7 tojás
20 dkg ráma
35 dkg porcukor
2 cs.vaníliás cukor
2 dl tejföl
1 citrom reszelt héja
Olaj
1 tojás a kenéshez
6 réteslap

A tésztát sós vízben kifőztem, majd hideg vízzel leöblítve félre tettem.
A tojások sárgáját a puha rámával és a cukorral + vaníliás cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a túrót, tejfölt, citromhéjat.
Apránként hozzákevertem a tésztát, végén pedig óvatosan a 7 tojás habját.


Kiolajoztam egy 25*30-as tepsit, beleterítettem az első réteg réteslapot, olajoztam, majd a második és harmadik lapot ugyanígy raktam.
Ráöntöttem a túrós masszát, utána betakartam a maradék 3 lappal. Az utolsó lapot nem olajoztam, hanem 1 tojást felvertem és rákentem a tetejére.
170 fokos sütőben 40 percig sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése