2011. november 25., péntek

Adventi koszorú mézeskalácsból


Elkészült életem első mézeskalácsa.
Mire is volt jó, hogy beteg voltam? Hát elsősorban erre.
Leginkább annak örülök, hogy ekkor találtam rá Moha oldalára.
Amit a mézeskalácsokról tudni lehet, hát azt ő tudja. Tátott szájjal néztem azokat a gyönyörűségeket, amiket készít. Találkoztam már máshol is mézeskalács készítéssel, de ő levett a lábamról. El is határoztam, ha jól leszek, megpróbálok mézeskalácsból adventi koszorút készíteni. Mindent úgy csináltam, ahogy ő tanácsolta. Elolvastam azt a sok hozzászólást, amit mások írtak, kérdeztek, és amit én is megkérdeztem volna. Nagyon sokat lehet tanulni ezekből is. És innen is köszönöm neki!

Az ő receptjét másolom ide:
(a kép az már saját, de ez úgy is látszik)

Hozzávalók:
15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
4 tk.mézesfűszer
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
2 ek.víz
50 dkg finomliszt

A mézet a vajjal összeolvasztom, hűlni hagyom. A tojásokat a porcukorral, fűszerrel, szódabikarbónával, vízzel összekeverem a robotgéppel, beleöntöm a mézes vajat és a lisztet is. Összedolgozom és ez is mehet a hűtőbe egy éjszakára.


Másnap lisztezett deszkán kinyújtottam. Kislányom megrajzolta a formát (négy szív forma egymás mellett, úgy néz ki, mint egy lóhere). Kivágtam 3 méretre és megsütöttem. A maradékot apró formákkal kiszaggattam.


Mikor megsült a gyertya helyét még melegen pogácsa szaggatóval kiszúrtam.


Kihűlés után körbe kontúroztam a legnagyobb és legkisebb formát, majd száradás után kitöltöttem a tojásfehérje habbal. 

Íróka: 1 tojásfehérje, kb. 20-25 dkg porcukor, 1 teáskanál ecet/citromlé


A középső formát ecsettel lekentem: 1 ek.zselatinnal, amibe pici málna színű ételfestéket csepegtettem és vízzel kikevertem.


Tojásfehérjehabbal összeragasztottam és írókáztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése