2011. november 11., péntek

Sokmagvas kenyér


Sokféle kenyérrel próbálkoztam már (bár tudom, még rengeteg van). Ezúttal egy sokmagvas kenyérre esett a választásom. Többféle receptet átnéztem, aztán ez lett belőle.
Nekünk nagyon ízlett.


20 dkg BL 80 kenyérliszt
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
10 dkg graham liszt
25 dkg öregtészta
csipet aszkorbinsav
3 tk. só
1 kk. méz
2 ek. olaj
1 ek. burgonyapehely
1 ek. napraforgómag
1 ek. szezámmag
1 ek. lenmag
1,5 dkg élesztő
3,5 – 4 dl víz

Még mindig kézzel dagasztok, bár sokkal fárasztóbb, mintha a gépet nézném (azt egyenlőre a boltok polcain figyelem), de nagyon élvezem, ahogy a kezem alatt szép lassan kisimul a tészta és elválik a kezemtől.


Az összes hozzávalót a víz fokozatos hozzáadásával bedagasztottam. Duplájára kelesztettem, formáztam és 2 formába elosztottam. Tetejét vízzel jól lekentem és még megszórtam mindenféle maggal.

Ismét kelesztettem, majd ment a sütőbe 200 fokra kb.30 percre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése