2011. november 8., kedd

"Szabolcsi" töltött káposzta


Kb. 3 hete nem tudtam elaludni és „kínomban” szokás szerint a tv-t kapcsolgattam. A Paprika tv-n Bódi Margó a szabolcsi töltött káposzta készítéséről beszélt. Nem tudom, miért de én még sosem hallottam róla. Nálunk a hagyományos savanyú káposztás töltött káposzta készül. Az is a legtöbbször disznóvágáskor és kolbásztöltelékkel. És több a leve, míg ennek kimondottan szűk.
Mindenesetre a végeredményt látva úgy gondoltam megpróbálkozom az elkészítésével.
Emlékezetből, mert akkor épp nem volt nálam író szerszám.
A tv-ben kétféle húsból készült, de úgy gondoltam kísérleti jelleggel készül, s amúgy sem vagyunk nagy káposzta rajongók, elég lesz az egyfajta húsból is.

1 kg káposzta
75 dkg sertéscomb
25 dkg rizs
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 paprika
1 paradicsom
1 doboz sűrített paradicsom
bors
paprika
majoranna

A káposztát a szép lassan forrdogálló vízben megszabadítottam a leveleitől kivágtam a torzsa részét.
A hagymát, fokhagymát kevés olajon megdinszteltem, rátettem a kockára vágott paprikát, paradicsomot, sóztam és puhára főztem. Mikor kész lett pirospaprikával szórtam és ráöntöttem a paradicsompürét.


A húst nagyon apróra vágtam, hozzáadtam a megmosott nyers rizst és a lecsós alapot. Fűszereztem és jól összekevertem.


A káposzta leveleket 3-4 felé vágtam és kb.egy evőkanálnyi tölteléket tettem bele. Számomra most jött a neheze, mert a tv-ben azt láttam, hogy tölcsér formára tekerik a káposztát, de nekem ez nagyon nehezen ment és nem mindegyik sikerült. (Bár ettől az íze nem változik.)
A fazék aljára tettem a káposzta apró leesett darabjait, majd sorba a káposzta tölcséreket. Annyi vizet öntöttem rá, ami éppen ellepi. Lassan, gyöngyözve főztem egy órán keresztül.
Finom lett, és érdemes nagyobb adagot készíteni, mert igaz a mondás, hogy a káposzta melegítve az igazi.

1 megjegyzés:

  1. Ennek az ételnek az ég egy adta világon semmi de semmi köze sincs a szabolcsi töltött káposztához!Az teljesen más mint ez!Hagyományőrző szabolcsi vagyok!Tudom hogy készül ez az étel!

    VálaszTörlés