2011. december 8., csütörtök

Csokis szaloncukor


Ígértem, hogy beírom a csokis szaloncukor receptjét is. Ennek legalább sikerültek a fázis képei. Elsősorban a lányok miatt igyekszem sok képet készíteni, így talán könnyebb lesz majd nekik elkészíteni. De én magam is szeretem, amikor valaki fényképez főzés közben.

50 dkg kristálycukor
10 dkg étcsoki
10 dkg mazsola
20 dkg dió
10 dkg darált dió
  5 dkg ráma
3- 4 ek. víz
1 ek. rum
1 narancs reszelt héja

A cukrot kb. 8-10 percig jól kiforraltam a vízzel, hogy a cukor teljesen feloldódjon.
Mikor már sűrű (próbát csináltam: kistányérra cseppentettem és ha nem folyik el, akkor jó.)
Levettem a tűzről és 10 percig hűtöttem. Ezalatt elkezd kifehéredni.
Még melegen hozzáadtam a csokit (tortabevonót használtam), diót, rámát, mazsolát (kevesebbet, mint 10 dkg, mert nem igazán szeretik a lányok), narancs héját, 1 ek. rum és annyi víz, hogy jól formázható legyen a massza.


 Pár perc után belenyomkodtam a jégkocka tartóba, 15 percre ment a hűtőbe, majd késsel fellazítottam és kivettem a formából és tálcára tettem.


2 nap után csokiba mártottam. Ehhez kb.20 dkg tortabevonót vízgőz felett felolvasztottam, belekevertem 2 ek.olajat és megforgattam benne a szaloncukrot.


Télapó zsákjában volt szaloncukor, ennek a papírjában próbáltam ki a csomagolást, de azóta már vettem papírt, mert a bolti majdnem kicsinek bizonyult, így nagyobbat kell vágni majd.
Az már biztos, hogy ezen túl a bolti szaloncukor mellett úgy megyünk majd el, mintha ott se lenne.
Ma már a kávés-tejszínes készült.

2 megjegyzés:

  1. Szia!!Elöszőr is gratulálok a blogodhoz,nagyon szuper:)Ki fogom próbálni a receptjeidet,most ezek a szaloncukrok fogtak meg!:)Azt szeretném kérdezni hol lehet venni papírt,amibe csomagolod???Köszönöm
    Judit

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon örülök Neked! :)
    Papírboltban lehet kapni csillogó (fóliára emlékeztető) csomagolópapírt. Kicsit még bajlódok a csomagolással én is, mert a gyárit gondolom valami géppel zárják le. Vennék nagyon vékony aranyzsinórt (dekor v.rövidáru boltban)és azzal próbálom megkötni. Addig is gyűjtögetem ismerősöktől a papírt. :)

    VálaszTörlés