2011. december 2., péntek

Kókuszos szaloncukor


Már nem tudom, hol láttam régen, hogy házilag készítik a szaloncukrot. Egyszer vagy 7-8 éve próbálkoztam is, de a kukába landolt. Ezt a receptet még tavaly találtam valahol, sajnos nem emlékszem rá kinél, de akkor elmentettem, hogy hátha egyszer megpróbálom. Most végre sikerült! És hogy mennyivel finomabb, mint a gyári!!
Már tudom, nem veszek többet boltit!
Ez most kókuszos, de már készítem a csokisat.
Sajnos a fényképezőm kicsit „megzavarodott”, így a fázis képeim erről nincsenek meg, csak a végeredmény.

Ebből a mennyiségből kb. 50 db lesz:

30 dkg kristálycukor
2 csg vaníliás cukor
10 dkg ráma
2 dl tejszín-főzőtejszín
20 dkg tejpor
2ek. darált mandula
2 ek. kókusz

(Lehet még: kakaó,darált dió, mogyoró, mazsola, puffasztott rizs stb. az ízesítés csak rajtunk múlik.)

A cukrokat a margarint, tejszínt folytonos keverés közben 5 percig forraltam, kicsit hagytam hűlni, hozzá tettem a tejport és a többi ízesítő anyagot.
A masszát folpackkal bélelt porcelántálba öntöttem, úgy, hogy kb 1,5 cm vastag legyen majd 1 napra ment a hideg spájzba. Másnapra jól megdermedt. Kb.2 cm-es csíkokra majd kockákra vágtam. (Igyekeztem egyformára darabolni.)


Kicsit ragadós volt még mikor óvatosan késsel kiszedegettem. Kókuszreszelékbe forgattam és tálcára tettem. Visszavittem a spájzba, hogy a szabad levegőn száradjon.


Már csak csomagolni kéne, de ha így folytatódik, egy új adagot kell csinálnom, mert kis családom lejárogat a spájzba és „ellopkodja”, így már csomagolnom sem kell.
De hát olyan finom és alig bírom ki, hogy ne menjek utánuk….!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése