2011. december 18., vasárnap

Mézeskalács


Ezt a mézeskalácsot már másodszor készítem egy hónapon belül. Az első adag ami igazából kísérleti jelleggel készült (fél adagból, a képek is akkor készültek) ma már az oviban van, mint karácsonyi dekoráció.


A második adagot már karácsonyra sütöttem magunknak. Ezt is mint az adventi koszorút Mohától kölcsönöztem, aki profi (hozzám képest legalábbis biztos).

25 dkg méz
25 dkg vaj
40 dkg cukor
2 tk. szódabikarbóna
1 cs. mézesfűszerkeverék
6 tojás
Reszelt citromhéj
4 ek. citromlé
1 kg liszt

Írókához:
1 tojásfehérje
Kb. 20-25 dkg porcukor
1 tk. ecet/citromlé

A vajat felmelegítettem a cukorral, majd hűlni hagytam. A tojásokat a mézesfűszerkeverékkel, citromhéjjal, citromlével, cukorral, szódabikarbónával géppel jól összekevertem. A langyos mézesvajat és a lisztet felváltva hozzákevertem. Jó lágy tészta lesz belőle, de másnap tökéletesen lehet vele dolgozni. A kész tésztát egy éjszakára hűtőbe tettem.


Másnap kisebb adagokat vettem ki belőle, nem túl vékonyra nyújtottam, kiszaggattam és 175 fokos sütőben kb.10 perc alatt szépen megsül.


Mikor teljesen kihűlt a tojásfehérjét elkezdtem felverni, amihez fokozatosan adagoltam az átszitált porcukrot és az (én) ecetet. Erős nylonzacskóba öntöttem, pici lyukat vágtam rá és életem első írókázásához fogtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése