2012. január 25., szerda

Mákos kocka


Mindkét öcsém kedvence a mákos. A lényeg, hogy sok mák legyen benne. Ha kedveskedni akarok nekik, valami mákossal lepem meg őket. Próbálkoztam sokféle mákossal, de azt hiszem, hogy a legkedvesebb számukra a mákos kocka. Mák van benne bőven és azt hiszem egy kicsit a gyerekkorunkra emlékezteti őket, mikor a nagymama sütötte.

20 dkg liszt
15 dkg ráma
4 ek.tejföl
1 tojássárgája
Csipet só

40 dkg mák
35 dkg kristálycukor
2 dl tej
1 cs.vaníliás cukor

3 tojássárgája
5 dkg olvasztott vaj
Fél citrom leve

4 tojásfehérje

A lisztből és többi hozzávalóból könnyen nyújtható tésztát gyúrtam. Félretettem pihenni.
Addig megcsináltam a tölteléket: az őrölt mákot, a cukrokkal tejben felfőztem, majd kihűtöttem. Tojássárgáját összekevertem az olvasztott vajjal, a citrom levével és összekevertem a kihűlt mákkal. A tojásfehérjét kemény habbá vertem és ezt is óvatosan beleforgattam.


A tésztát lisztezett deszkán kétfelé vettem. Az egyik lapot tepsi méretűre nyújtottam (kb.25*30) beleöntöttem a masszát, majd betakartam a mások nyújtott lappal.
1 felvert tojással megkentem és 18o fokon szép lassan megsütöttem.


Igaz, hogy most nem kockára vágtam, de ez csak részlet kérdés, nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése