2012. február 4., szombat

Aszalt sárgabarackos-citromos sütemény



Tele a hűtőm megmaradt tojásfehérjével. Disznóvágás után a háj begyúrásához csak a sárgája kell, sógornőmék is odaadták az övékét, így csak gyűlt a fehérje. Ma az ebéd mellé készült ez a nagyon gyors sütemény, amit pár éve kaptam egy barátnőmtől és még soha nem készítettem el. Pillanatok alatt lehet eltüntetni 6 maradék tojásfehérjét.

6 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
12 dkg liszt
1 citrom leve és héja

A tojásfehérjét a cukorral és a  citromlevével, héjával habosra kevertem, majd óvatosan lassú fokozaton géppel (de lehet fakanállal is), hozzáadtam a lisztet. Hogy egy kicsit színes legyen aszalt sárgabarackot vágtam bele.


Sütőpapírral bélelt püspökkenyérformába öntöttem és 170 fokon kb. 30 percig sütöttem.
Porcukorral megszórtam.


(Be lehet vonni csokival, vághatunk bele diót, apró csokit stb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése