2012. február 11., szombat

Amerikai krémes



Ezt a finom krémes süteményt Andi konyhájában láttam először. Pár hónappal ezelőtt már megsütöttem, le is fotóztam, de valami okból feledésbe merült. Ma van a nagykislányom névnapja és azt kérte, hogy ezt készítsem el neki.
Az eredeti recepten minimálist változtattam. Köszönöm Andinak, remélem nem haragszik, de "elhoztam"!

7 tojássárgája
20 dkg cukor
11 ek. víz
2 ek. olaj
20 dkg liszt
1 cs. sütőpor
2 ek. kakaó

A tojások sárgáját kikevertem a cukorral, vízzel és az olajjal, majd folyamatos keverés közben kanalanként hozzáadtam a sütőporos-kakaós lisztet. 35*27 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és előmelegített 180 fokos sütőben 15-20 percig (tűpróbáig) sütöttem.


Még sült elkészítettem a krémet:

7 tojásfehérje
2 cs. vaníliás puding
12 evőkanál kristálycukor
7 dl tej

A pudingporból, tejből és a cukorból a szokásos módon sűrű pudingot főztem. Habbá vertem a fehérjét, majd a még forró pudinghoz kevertem.


Közben megsült a tészta. Kivéve rákentem a tetejére a pudingot és ment vissza a sütőbe még kb.10-15 percre. Kicsit megijedtem, mikor bekukkantva a sütőbe megláttam, hogy milyen magasra jön fel a puding sülés közben, de aztán mikor megsült szépen visszahúzódott.
Mikor teljesen kihűlt felvertem 4 dl tejszínhabot 1 cs. habfixálót hozzáadva és ment a pudingra.
Tetejét reszelt csokival vagy kakaóporral lehet díszíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése