2012. február 19., vasárnap

Franciakrémes házilag



A hétvége a hájas tésztáról szólt. Nagyon nagy gyerekkori kedvenceim a hájas sütemények. Mindegy, hogy krémes vagy „csak” lekváros, dió, mákos, addig eszem, míg gyomorrontást nem kapok. Utána aztán egy hétig szenvedek, mert fáj a szám. De eszem, amíg látom.
A disznóvágáskor begyúrt hájat vettem elő. Két nagy adagból lett háromféle sütemény: sima krémes, franciakrémes és lekváros, mákos kifli.
A házi franciakrémes készítését először Sütisnéne sütödéjében láttam. 2 éve karácsonykor az ő receptjét kipróbáltam, ami úgy tökéletes, ahogy van. Most azonban csak a krémet csináltam úgy, a tészta a mi hájas tésztánk, amiből 2 lapot sütöttem.


Krém:
1 l tej
4 tojás
25 dkg cukor
13 dkg liszt
2 vaníliás cukor

A tejet a vaníliás cukorral feltettem a gázra főni. A tojások fehérjét a cukor felével habbá vertem.
A tojások sárgáját 1 dl tejjel, liszttel és 12,5 dkg cukorral simára kevertem, s a forró tejbe óvatosan belekevertem és sűrűre főztem, majd levéve a tűzről a forró krémhez kevertem a tojáshabot és visszatéve a tűzhelyre még 2-3 percig együtt főztem.
A kész krémet rátettem a hájas lapra és hagytam kihűlni.



4 dl habtejszínt 10 dkg cukorral és 1 habfixálóval keményre vertem és a hideg krémre kentem.


Máz:
1 adag feketekávé
2 ek. tej
20 dkg cukor
7 dkg vaj

A cukrot, tejet és a kávét a cukor olvadásáig melegítettem, majd beletettem a vajat és sűrűre főztem.


Rákentem a tésztára (nagyon gyorsan kell dolgozni vele) és miután kemény lett felkockáztam és a habra raktam.


(Kicsit  kínlódtam is vele, mert Sütisnénénél nem kifőzött kávéból készült a máz, de én most csak így tudtam megoldani. Legközelebb hagyom a cukrot tovább karamellizálódni, hogy sűrűbb legyen, mert így nekem hamar került bele a vaj és nagyon nehezen sűrűsödött be. Főztem vagy 20 percet, mire tejföl sűrűségű lett. Aztán meg nem voltam olyan gyors, hogy szép sima legyen a máz a tetején, mert tényleg nagyon gyorsan megszilárdul.
Bár aztán a végeredménynél már nem számított, mert nagyon finom lett és kapósabb, mint a sima krémes.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése