2012. február 21., kedd

Gyökérkenyér



Már próbálkoztam egy-két kenyérféle sütésével. Régóta terveztem, hogy a gyökérkenyérnek is neki állok, de csak halogattam. Múlt héten azonban nagykislányom barátja hozott egyet kóstolóba a pékségből, ahol dolgozik. Nagyon ízlett és ez volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy mielőbb megpróbálom megsütni.
Nagyon sok receptet átnéztem és a végén Szemiramiszé mellett döntöttem. Ő is egyből dupla adagot készített, s én is ilyet kerestem. Bár változtattam rajta, mert idő hiányában nem tudtam várni 12 órát. Sajnos úgy dolgozom, hogy ezt maximum hétvégén tudnám megoldani. Így a tészta kapott 3 órát, hogy pihizzen. Ettől függetlenül nagyon finom kenyér lett.
(Majd egyszer azért megpróbálom betartani a 12 órát és összehasonlítani, hogy mennyivel másabb úgy a kenyér.)
És hogy fűszeres is legyen, az egyik aszalt szárított paradicsomos oregános, a másik bazsalikomos lett.

1 kg BL 80 kenyérliszt
8 dl langyos víz
3,5 dkg friss élesztő
1 kiskanál cukor
2,5 dkg só

Szárított paradicsom
Bazsalikom, oregáno ízlés szerint

Tálba öntöttem a lisztet, ráraktam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot, sót, és a vízzel együtt először fakanállal, majd egy kicsit kézzel is jól összekevertem. (Nem bírtam ki, hogy egy kicsit ne nyúljak bele.)
Letakartam és 3 órát hagytam, hogy keljen. Jó lisztezett deszkára borítottam és kétfelé vettem.
Téglalap alakúra igazítottam őket és rászórtam egyikre az oregánot, másikra a bazsalikomot, majd mindkettőre apróra vágott aszalt paradicsomot tettem. Feltekertem, majd 3-4-szer megtekertem. Ettől lesz gyökérkenyér. Sütőpapíros tepsire raktam, letakartam és hagytam még 1 órát kelni.


Előmelegítettem a sütőt 200 fokra, az aljába egy kis lábas vizet tettem, hogy gőzös legyen a sütő. Kb.35-40 perc alatt szép pirosra sült. Még melegen megvágtam, mert nem bírtam ki, hogy a csücskét meg ne egyem. Nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése