2012. február 23., csütörtök

Sajtosrúd


Nemrég felfedeztem Max konyháját, s körülnézve nála találtam egy élesztős hajtogatott tésztát, ami ismerős volt egy kicsit, mert Limaránál már láttam hasonlót, amit már elkészítettem, s nagyon ízlett mindenkinek.
Most is nagyon türelmetlen voltam és persze rögtön ki kellett próbálnom, s így ma elkészült az első igazi sajtosrudam!

50 dkg liszt
20 dkg langyos víz
12 dkg tejföl
3 dkg élesztő
1 ek.olaj
2 tk.cukor
2 kk.só


Tésztára:
20 dkg ráma

A hozzávalókat bedagasztottam (aki szeretné, hogy gyorsabban keljen meg, az élesztőt egy kis vízben futtassa fel -20 dkg vízből kivéve) ezt is mint a többit kézzel, gép hiányában.
(De néha nem is bánom, mert így  tudom és érzem is, hogy minden erőm, örömem benne van a tésztába.)


Kelés után nyújtottam és rákentem a rámát, majd Max leírását követve hajtogattam. Még egyszer kelesztettem. 


Majd kinyújtottam kb.2 cm-es vastagságúra, 7 felé daraboltam, lekentem csipet sóval felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal.



180 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Valami tökéletes!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése