2012. március 3., szombat

Hájas krémes



Folytatva a krémeseket a sima egyszerű krémes is nagy kedvenc. Általában disznóvágások után (ami legtöbbször decemberben és januárban van) készül. Tudom, hogy lehetne máskor is és többször is, de én igazán csak az igazi hájas tésztából szeretem. Persze lehetne venni a boltban  leveles tésztát, de az igazi még is csak ez.
Leírom a hájas tészta receptjét, ha valaki hozzá jut egy kis hájhoz:

25 dkg háj
45-50 dkg liszt
3 tojássárgája
1 kis tejföl
1 citrom leve
Pici só

A hájat alaposan meg kell tisztítani a hártyától, ami rajta van. Aztán a többi hozzávalóval az egészet jól összegyúrni, majd egy éjjelre a hűtőbe tenni. Másnap lehet használni (de le lehet fagyasztani is).
Így tettem én is. Először is két lapot sütöttem.


Az egyiket felvágtam kockákra és úgy sütöttem meg. Igaz, hogy egy kicsit összesül, de sokkal könnyebb majd szeletelni a kész krémest.

A krém lehet akár a házi franciakrémes főzött krémje is, de ez most pudingos lett:

4 cs. vanília puding
1,1 l víz
30 dkg cukor
8 tojásfehérje

7 dl vízből 15 dkg cukorral szirupot főztem. 4 dl vízbe beáztattam a 4 cs. vanília pudingot, simára kevertem és a sziruphoz adtam. Pár perc alatt sűrűre főztem.
8 tojásfehérjét 15 dkg cukorral habosra vertem és a forró pudinghoz kevertem.


Ráöntöttem a megsült lapra (nem baj, ha túlfolyik egy kicsit az alsó tészta szélén) rátettem a hájas kockákat.
Éjszakára hidegre tettem. Másnap porcukorral megszórtam és villámgyorsan eltüntettük a tálcáról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése