2012. március 23., péntek

Kakaós csiga 2.




Van már a blogon kakaós csiga, ami szintén nagyon finom, de… ez nekem kicsit szaftosabb és ezért is kerül fel még egyszer. Semmi különös, csak a jól bevált hajtogatott tésztából készült. A sajtos rúd, pizzás rúd után most kakaós csiga. Kis különbség, hogy a tésztájába kicsit több cukor került. A tejfölös-vajas tészta miatt szaftos. Még biztos ki fogom próbálni másra is.
Hogy biztos elég legyen, dupla adagot készítettem. Sajnos meg nem számoltam, hogy hány darab lett, de nagyobb családnak is biztos elég. Egy tálca púposan tele lett. 4 embernek a fele mennyiség is elég.

1   kg liszt
40 dkg víz
24 dkg tejföl
5   dkg élesztő
2   ek.olaj
10 tk. cukor
2   kk. só

25 dkg ráma

20 dkg kakaópor
Tetszés szerint cukor

A tésztához valókat bedagasztottam, majd kelés után kétfelé vettem a tésztát és a rámát is. A sajtos rúdnál leírt módon kentem a rámával és hajtogattam. Újabb kelés után (kb.15 perc) kinyújtottam és megszórtam cukros kakaóval. Jó ujjnyira daraboltam. 




Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. 


180 fokon megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése