2012. július 1., vasárnap

Medvehagymás sült csibecomb




Még a tavasszal kaptam unokatestvérem nagylányától egy kis medvehagymát. A tojástartót kibéleltem folcpakkal és az egy kis olajon megdinsztelt hagymát belekanalaztam. Betettem a fagyasztóba, majd fagyottan átraktam egy nylonzacskóba. Így évközben is tudom használni és milyen jó csak elővenni, mikor nincs itt a medvehagyma szezonja. Most ezért tudtam egy kis medvehagymás vajjal megkent csibecombokat sütni. A hús finom, puha, enyhe hagyma ízű lett.  

5 dkg vaj
4 medvehagyma golyó
Bors

4 alsócomb
4 felsőcomb

A  vajat összekevertem a hagymával, sóval - borssal, majd az enyhén besózott húsra kentem. Fél dl vizet öntöttem alá, letakartam alufóliával és 200 fokos sütőben 50 percig sütöttem.



Mikor a hús megpuhult még visszaraktam 15 percre, hogy szép piros legyen. A képeken igaz úgy látszik, mintha a hagyma égett volna, de nem volt az. A bőre is finom ropogós lett (aki nem szereti leveheti, de akkor nem kell sokáig pirítani, mert szárazabb lesz a hús). A rizst meglocsoltuk egy kishagymás olajjal, csak finomabb lett tőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése