2012. augusztus 12., vasárnap

Cobbler (kobler)



Nem értem, hogy miért került el idáig ez a sütemény(először kimondani is alig tudtuk- már megy). Pedig nem mondhatom, hogy nem nézegetem folyamatosan a gasztroblogokat újdonságokért, de soha nem jöhetett volna jobbkor, mint szeder éréskor. Kislánykáim egyszerűen nem akarják megenni, mert savanyú, mert magos stb. Ennek ellenére ezzel a gyümölccsel próbáltam ki először, s lőn csoda megették.  Elkészíteni nem gyorsan, hanem extra gyorsan lehet és mindenkinek nagyon ízlett.
Gyors le is szedtem a kertből a maradék szedret és egy tálcára sorba rakva szemenként lefagyasztottam, hogy télen is tudjunk csemegézni belőle, mert így legalább megeszik. Aztán szép sorban jönni fog a többi gyümölcs is.

50-60 dkg bármilyen gyümölcs
(szeder, barack, alma, körte, meggy stb.
30 dkg liszt
8 dkg kristálycukor
12 dkg vaj
1 cs. sütőpor
1 tojás
Pici só
2 dl tejszín

2 ek. étkezési keményítő
4 ek. kristálycukor
1 ek. fahéj
1 cs. vaníliás cukor

A gyümölcsöt megmostam, lecsöpögtettem és a kivajazott porcelántálba tettem. Megszórtam 2 ek. étkezési keményítővel és a fahéjas cukorral.
Az összes hozzávalót alaposan kikevertem, majd kis halmokban a gyümölcsre kanalaztam. Tetejét ismét megszórtam fahéjas cukorral (2 ek. cukor, 1kk. fahéj).


175 fokos sütőben kb. fél óra alatt aranybarnára sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése