2012. augusztus 7., kedd

Cukkíni sörtésztában



Volt egy-két cukkínim, amivel valamit kezdeni kellett. Nem volt kedvem panírozni. Valami gyorsat szerettem volna belőle, de olyat amit a kis családom is szívesen megenne. Eszembe jutott, hogy sörtésztát már máskor is csináltam, akkor halat tettem bele. Itt volt az ideje, hogy cukkínivel is kipróbáljam. Nagyon jól tettem és ráadásul mindenkinek ízlett. Sült krumplival és egy kis tartármártással meg főleg.

1 közepes cukkíni

2 dl sör
4 tojássárgája
2 kk. só
½ kk. bors
2 gerezd fokhagyma
22 dkg liszt

4 tojásfehérjehab

A megmosott cukkínit (még zsenge volt, nem vágtam le a héját és a magját is benne hagytam) ujjnyi karikákra vágtam és besóztam. Míg beszívta, addig elkészítettem a sörtésztát.


A tojássárgáját habosra kevertem a sörrel, fűszerekkel, majd hozzáadtam a lisztet. Végén pedig a tojásfehérjékből vert kemény habbal is összekevertem.
A cukkíni karikákat papírtörlőn leszárított, mert engedett egy kis levet a sótól. Ezután lisztbe forgattam, majd belemártottam a sörtésztába és a felmelegített olajba kb.10 perc alatt kisütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése