2012. augusztus 20., hétfő

Rakott tökös krumpli



Ma valami húsmentest szerettem volna főzni. Tudom, hogy nem szeretik annyira, de azért próbálkozni lehet. Tök és cukkíni van bőven, de mivel mostanában szinte csak cukkínit főztem, ezért ma a tök mellett döntöttem. Kicsit körül néztem reggel különféle blogokon, aztán kitaláltam a saját verziómat. Rakott krumplihoz hasonló módon készült, de a főtt tojás és a kolbász kimaradt belőle (legközelebb úgy próbálom meg a család miatt). Ennek ellenére nagyon finom lett.

1 közepes tök
4 nagy krumpli
4 paradicsom
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
3 ek. olaj
6 tojás
4 ek. tejföl
Bors
Kapor

A tököt meghámoztam, kimagoztam és 3-4 ujjnyi szélesre daraboltam, majd uborkareszelőn vékonyra szeleteltem. Ugyan ezt tettem a krumplival, hagymával, fokhagymával is. A paradicsomot késsel vágtam vékonyra.
A porcelántálat kiolajoztam és először a hagymát, fokhagymát tettem az aljára.


Erre jött a szeletelt krumpli fele, amit sóztam és borsoztam.


Rá a paradicsom, majd a reszelt tök fele, amit sóztam és kaporral szórtam meg.



Ismét hagyma, fokhagyma, paradicsom, krumpli, tök.


Tetejére a sózott tojással elkevert tejfölt öntöttem.


Lefóliáztam és 200 fokos sütőben 45 percig sütöttem, majd a fóliát levéve visszatettem 10 percre, hogy legyen egy kis színe.
Finom szaftos egytálétel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése