2012. augusztus 24., péntek

Sajtos stangli



Imádom a sajtos stanglit és nem csak én. De a boltban őrült drága. Egy nem elég, hogy jól lakjunk, legalább kettő kéne mindenkinek, de még akciósan is csak ritkán engedjük meg magunknak. Régóta keresgéltem recept után, nézegettem több oldalon is, aztán ez lett belőle.

70 dkg BL 80 liszt
5 dkg vaj
2 tojás
1 pohár natúr joghurt
2 kk. só
2 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek. cukor

A tejet meglangyosítottam, beletettem a cukrot és az élesztőt, majd felfuttattam. A vajat picit meglangyosítottam, majd a többi hozzávalóval együtt beletettem a dagasztógépbe, majd hozzáadtam az élesztőt is. Elindítottam a dagasztást.


Amikor végzett a gép, rögtön kivettem és picit kilisztezett tálba tettem. Letakartam és hagytam kelni. Fél óra után egyszer átgyúrtam, majd ismét fél órát kelt.


Ezután lisztezett deszkára borítottam, rudat formáztam, majd 8 egyenlő részre osztottam. Egyenként gömbölyítettem és ismét pihentettem 10 percet.



Ezután kör alakúra sodortam, a felső részét háromszögre hajtottam és feltekertem.


Bagett formára igazítottam és gáztepsire tettem.


15 perc pihentetés után vízzel lespricceltem és megszórtam reszelt sajttal, majd ráborítottam egy magas tepsit, hogy gőz keletkezzen.




200 fokos sütőbe tettem. 20 perc után a tepsit levettem róla és még 5 percig sütöttem.
8 db 13 dkg-os hatalmas puha, foszlós bagett lett belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése