2012. szeptember 14., péntek

Spagettiszósz télire

Nagyon sokszor készítünk spagettit. Hol én, hol a lányok. Por alapot szoktam hozzá venni, de idén úgy gondoltam, hogy készítek házi szószt. Tavaly csináltam hasonlót, de az hagymás volt és elég nagy darabokra turmixolta össze a gép. Finom volt, de a hagyma darabok egy kicsit zavartak. Nem tudom miért, pedig szeretem.
Ebben a mostaniban nincs hagyma. (Majd lesz amikor a darált hús alá dinsztelem frissen.)
Szerintem így is finom. És nemcsak spagettinek, hanem paradicsomos tésztának, lasagne-nak is tökéletes alapként szolgál. Tartósítószer mentes.

10 kg paradicsom
8 tk. só
2 ek. cukor
2 tk. őrölt bors
4 tk. oregano
4tk. bazsalikom
10 gerezd reszelt fokhagyma

A paradicsomot megmostam, forró vízbe dobtam, majd a lányok segítségével megszabadítottuk a héjától. Fazékba téve rögtön el kezdtem főzni.


Mikor felforrt beletettem a fűszereket és tovább főztem lassú tűzön.



Kb. 2,5-3 óra után elfőtte a harmadát a levének és elég sűrűnek ítéltem ahhoz, hogy üvegekbe tegyem.


Mindenféle méretű üveget választottam, hogy kisebb-nagyobb adaghoz legyen megfelelő mennyiség. Még forrón lezártam és rögtön fejre állítottam, hogy a vákuum behúzza a tetejét.
Így ment a pléd alá, hogy száraz dunsztba hűljön ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése