2012. október 10., szerda

Piláf szűzpecsenyével



A piláfot nem olyan rég fedeztem fel, aztán amikor elkészítettem nem tudtam betelni vele. A magyar konyhában, mint zöldséges rizses hús szerepelhetne, de annál sokkal több. Nagyon sokféleképpen lehet elkészíteni. Eredeti keleti étel, ahol legtöbbször hússal készítik, de akár egy vegetáriánus étlapján is szerepelhet. Sőt. De ezt mindenki döntse el maga. Nálunk mindkét változat bejött.
Először húsos változat készült, mert karaj vásárláskor a szűzpecsenye is rajta volt, így ez a kis darab tökéletes volt hozzá.

20 dkg szűzpecsenye
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek. olívaolaj
2 kk. só
¼ kk. őrölt gyömbér
¼ kk. őrölt bors
¼ kk. kurkuma
Csipet szerecsendió
2 piros paprika
1 sárga paprika
1 kisebb cukkíni
3 sárgarépa
1 bögre barna rizs
1,5 bögre víz

Apróra vágtam a vöröshagymát és a fokhagymát, és kevés olívaolajon megdinszteltem. Rátettem az apróra kockákra vágott húst és fehéredésig pirítottam. Sóval, borssal, gyömbérrel, kurkumával, szerecsendióval fűszereztem, 1 dl vizet öntöttem alá és elkezdtem főzni.


A paprikákat, sárgarépát, cukkínit csíkokra vágtam.
A félig megfőtt húshoz adtam a rizst, felöntöttem vízzel és tovább főztem. 15 perc után ráraktam a zöldségeket és készre főztem. Nem baj, ha a zöldségek roppanósak. Nem kell mindent túl főzni - mondják okosan mások – ez igaz.
A kész rizsbe még egy marék szezámmagot kevertem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése