2013. január 19., szombat

Orosz almás sütemény



Ezt a receptet unokanővérem lányától kaptam vagy ezer éve. Valahogy mindig átsiklottam felette. Az ünnepek után már csak száraz sütemény maradt, s micsoda véletlen, hogy pont unokatesómékat vártuk és én délelőtt ezt sütöttem őket várva.
Az eredeti receptet csináltam, de azt mondták, hogy ők már többféle képen kipróbálták (gyümölcsökkel, kókusszal stb), úgy hogy kísérletezhetek én is. Egy igazán gyors sütemény, amit egy-két órával a vendégek jövetele előtt elkészíthetünk.

4 kis almát megpucolva, összedarabolva fél pohár rumba áztatunk.
25 dkg vaj
25 dkg liszt
25 dkg cukor
4 tojás
12,5 dkg apróra vágott dió v. mogyoró (én darált diót tettem bele)
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
1,5 tk. fahéj
1,5 tk. kakaó

A tojásokat, vajjal, cukorral habosra keverjük. A száraz hozzávalókat összekeverve kanalanként belekeverjük, majd a végén óvatosan beleforgatjuk az almát is.


Tepsibe vagy kuglófformába tesszük és 170 fokon kb.40 percig (tűpróbáig) sütjük.


Tetejére csokimázt is tehetünk, de nem muszáj.
Én még az ünnepekre készülve olvasztottam fehér csokit és annak a maradékát újra olvasztva csorgattam a tetejére.
Sajnos a finomságát, puhaságát jelzi, hogy felszeletelve elfelejtettem lefotózni. Mire eszembe jutott, addigra már nem volt mit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése