2013. február 11., hétfő

Tejes krumplileves




Sokan nem ismerik, így nem is fogyasztják, de a mi családunkban mindig is alapleves volt a tejes leves. Igaz csak babból és krumpliból. Gyerekkorom óta szeretem, így természetes volt, hogy a gyerekeim is megszerették. Bár inkább a krumplit részesítik előnyben, ezért tekintettel rájuk ez van sűrűbben.  A krumplit sós, babérleveles (3-4 db) vízbe feltesszük főni, majd ha krumpli puha tejes habarással besűrítjük. Nagyszüleim és anyukám kizárólag sóval és babérlevéllel ízesítették,  majd a kész levesbe még pár csepp ecetet tettek. Finom savanyú  leves volt, s így is hívtuk: savanyú krumpli vagy savanyú bableves.
Manapság én is hasonlóan készítem, de kiegészítem hol tárkonnyal, hol bazsalikommal, rozmaringgal. Túl sűrűn nincs. Alkalmi leves lett belőle mostanság, hogy a tej fogyasztását visszavettem, de ettől még finomabb. 

2 megjegyzés:

  1. A tejfölös/ tejes bableveshez ajánlom a borsikafüvet (csombor)! Hihhhetetlen jó :))), de minden más babos ételbe is kitűnő, sőt a kertben is jó hatással vannak egymásra! Szóval verhetetlen páros :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike, ki fogom próbálni!! Kertünkben nincs, de ha nektek van szívesen fogadom. Addig beszerzem valami boltból.

      Törlés