2013. július 25., csütörtök

Húsgombócok gombamártásban


Régóta a füzetemben hevert ez a recept. Fogalmam sincs, hogy mikor írtam bele, de nagy hiba volt idáig nem elkészíteni. Az „ilyen sem lesz többet” kategóriába tartozik. Ebből pedig már tudom, hogy mindenkinek ízlett. Még jó, hogy dupla adagot főztem elsőre. Éreztem én…

1 kg darálthús
2 szelet kenyér v. 2 zsemle
1 fej hagyma
2 tojás
Bors
Szerecsendió
Paprika

Gomba
Hagyma
Só bors
Tejszín
Tejföl


A beáztatott és kinyomkodott kenyeret összekevertem a hússal, fűszereztem és nem túl nagy gombócokat formáztam belőle. Kb.2 l sós és delikátos vízben (eredetileg leveskocka kellett volna, de nem volt itthon) 20-25 percig főztem a gombócokat. Addig elkészítettem a mártást.


1 fej hagymát kevés olajon megdinszteltem, rátettem 1 nagy üveg gombát (lehet friss gombából is), sóztam, borsoztam. 10 perc után szórtam rá 1 ek. lisztet és felöntöttem 2 dl tejszínnel, 2 dl tejföllel és a húsgombóc főzővízéből szűrtem rá kb.1 litert. Felforraltam, majd a gombócokat áttettem a mártásba.



Zöldséges újkrumplival volt, de akár tésztával, akár rizzsel nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése