2013. július 22., hétfő

Mákos-sárgabarackos lepény



Itt a sárgabarack szezonja, ami a kedvenc gyümölcsöm. Innen-onnan mindig van egy pár, amit lehet enni. Ha meg véletlenül több is kerül hozzánk, mielőtt megromlana elsütörgéljük.  Egy bajom van, hogy sokszor mondanak recepteket ismerősök, de nekem kár, mert képtelen vagyok megjegyezni. Így volt ezzel a gyümölcsös potyogtatóssal is. Részben emlékeztem csak rá, ezért magam szerint kutyulgattam valamit. Ritkán szoktam így sütni, szeretek recept után menni. Sokkal egyszerűbb, mikor már valaki kikísérletezte az arányokat. Most én kísérleteztem és szerencsémre nem lett rossz - gondolom - mert, ahogy nézegetem a tepsit, mindjárt üres.

6 tojás
8 ek. cukor
3 ek. tejföl
1 dl kefír
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
10 ek. liszt
3 ek. mák (egész)

A tojásokat habosra kevertem a cukorral, vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a tejfölt, kefírt és a sütőporos lisztet, végül belekevertem a mákot. Sütőpapírral kibéleltem egy közepes tepsit, beleöntöttem a masszát, kiraktam felezett sárgabarackkal és tűpróbáig sütöttem. Hidegen porcukorral megszórtam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kedvemrevaló ,guszta és nagyon finom lehet! Szeretem a barackot és az olyan süteményeket is amiben mák van.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Tényleg nagyon finom! Bátran készítsd el, sikere lesz!

    VálaszTörlés