2013. július 6., szombat

Szűzpecsenye kölesmaflával


Már arra nem emlékszem, hogy hol találkoztam az eredeti recepttel és arra sem, hogy pontosan így készült-e el. Az biztos, hogy nagyon finom és ha lehetőségem vagyis inkább szűzpecsenyém lesz itthon, akkor el fogom készíteni újra, mert nagyon finom.

1 egész szűzpecsenye
Mustár
Bors
Bazsalikom
Rozmaring
Olaj
2 dl fehérbor

Kölesmaflához:
0,5 kg köles
1 kicsi cukkíni
1 közepes sárgarépa
2 tojás
Bors

A szűzpecsenyét sózom, borsozom, bedörzsölöm mustárral, majd apróra vágott bazsalikomba és rozmaringba forgatom.


Kevés olajban (jelenleg kókuszolaj) megpirítom, majd áttéve lábasba, aláöntöttem a zsiradékot, pici vizet és a bor felét hozzáadva elkezdtem főzni. A vizet szükség szerint pótoltam, majd az utolsó negyedórában hozzáöntöttem a maradék bort is. A végére kevés sűrű szaft maradt, amivel a húst tálaláskor meglocsoltam.


Közben a kölest sós vízben megfőztem (most zacskós volt). A langyos köleshez kevertem a reszelt cukkínit és sárgarépát. Picit sóztam és borsoztam, majd a tojással összekevertem és már lehetett is sütni. Kanállal szaggattam szintén kókuszolajba és pirosra sütöttem.



Nagyon finom volt együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése