2013. augusztus 3., szombat

Cukkinis "pite"

Van egy blog, amit mostanában nagyon megszerettem (több is van!). Számomra egy nagyon szimpatikus hölgy készíti, bár nem ismerem, csak az írásain keresztül. Egyenlőre csak olvasgatok, s terveim között szerepel, hogy sok mindent kipróbálok, amit ő készített. Könnyű dolgom lesz, mert vér profin csinálja, s olyanok a leírásai, hogy bárki kedvet, hogy a konyhába menjen azonnal. A képei, hát azok….ha én egyszer ilyen képeket készítenék…álom-álom.
Az első ilyen receptje nálam  cukkinis „pite”, nála „torta” vagyis „pite”. Mindegy hogy hívjuk, finom.
Nem sokat, de itt-ott változtattam rajta egy kicsit. A tészta teljes kiőrlésű tönkölylisztből készült és habtejszín helyett tejfölt használtam.

25 dkg tk.tönkölyliszt
13 dkg hideg vaj
1 csipet tengeri só
1 tojás

1 nagy tejföl fele
2 tojás
1 kk.só
1 marék reszelt sajt (trappista)
Bors
Bazsalikom

1 közepes cukkini
6 közepes paradicsom

A tésztának valókat összegyúrtam, kisodortam és porcelán sütőtálba tettem (nincs pite formám) így ment a hűtőbe.


A cukkinit, paradicsomokat megmostam és vékonyra felkarikáztam. Elkészítettem a tejfölös öntetet.
Kivettem a hűtőből a tésztát és megkentem sima tejföllel, amit színes borssal szórtam.



A cukkini szeleteket sorba tettem, közéjük paradicsom került, az egészet pedig nyakon öntöttem az öntettel. Kb.35-40 perc alatt sült szép pirosra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése