2013. augusztus 10., szombat

Joghurtos-meggyes-diós torta


Egy pár dolgot változtattam rajta: nagyobb, diós és meggyes lett. De valami fantasztikus finom! És csak elsőre gondoltam, hogy bonyolult. Életem eddigi legjobb tortája. A fotózással még akadnak problémáim. Nem a legszebb szeletet fotóztam, de nem számít az ízén ez nem változtat hál istennek!

6 tojás
12 ek. cukor
12 ek. olaj
12 ek. darált dió
9 ek. tönkölyliszt
1 cs. sütőpor

A fehérjéket cukorral habbá vertem, hozzáadtam először a sárgájákat, olajat, diót és a sütőporos lisztet. 26 cm-es tortaformát sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem a masszát és 180 fokon kb. 35-40 perc alatt készre (tűpróbáig) sütöttem. Mikor kihűlt ketté vágtam.

400 ml habtejszín
1 cs.habfixáló
1 nagy natúrjoghurt
6 ek. porcukor
1 cs. étkezési zselatin
Meggy
Darált dió

A habtejszínt felvertem keményre a cukorral (biztonság kedvéért tettem bele 1 cs.habfixálót, hátha nem elég a zselatin, még soha nem csináltam ilyet). Beleöntöttem a natúrjoghurtot és az 1 dl vízben felforralt és langyosra hűtött zselatint. Belekevertem a meggyet. (Fagyasztott meggyem volt, így a sütés kezdetekor kaptam elő, hogy olvadjon ki és csöpögjön le.)
A torta egyik felét visszahelyeztem a tortaformába (nehogy a krém kifolyjon) rátettem a krém felét és megszórtam darált dióval (ezt lehet máskor elhagyom) rátettem a torta másik felét, maradék krémet, darált diót és ment a hűtőbe.

Jól lehűtve valami nagyon finom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése