2018. április 8., vasárnap

Barackos túrókrémtorta


Ha születésnap, akkor torta! A kívánság most a túrós volt.
Kicsit felturbóztam csokiból készült díszekkel, amit már régóta ki szerettem volna próbálni és szerintem nagyon kis mutatós lett tőle az egész. Persze a csoki vitt mindent, a párom 3 éves unokahúga mindet lecsipegette a tortáról. ☺

Hozzávalók:
A piskótához:  6 db tojás
                       6 ek. k.cukor
                       3 ek. finomliszt
                       3 ek. rétesliszt
                       1 csomag vaníliás cukor
                       1 csomag sütőpor

A túrókrémhez: 50 dkg túró
                         15 dkg porcukor
                          3 dl habtejszín

Díszítéshez:  420 g őszibarack konzerv
                       2 dl habtejszín
                       12 g zselatin
                       100 g étcsokoládé

Először megcsináltam a piskótát. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét felvertem, hozzáadtam a k.cukrot, majd fél percig tovább vertem. Ezután ment bele a v.cukor és a tojássárgája, végül fokozatosan adagoltam hozzá a lisztet és a sütőport. Jól összedolgoztam. A kivajazott és kilisztezett tortaformába öntöttem, aztán az előmelegített (180 fok, alul-felül sütés) sütőbe tettem és tűpróbáig sütöttem (kb. 15-20 perc).
A túrót robotgéppel krémesre dolgoztam, hozzáadtam a cukrot és a felvert habtejszínt.
A kihűlt tortalapra rákentem a túrós krémet, aztán kb. 1 órára a hűtőbe tettem.
A barackot szeletekre vágtam és rátettem a tortára, majd a zselatinnal leöntöttem. Amint a zselatin megdermedt a felvert habtejszínnel díszítettem.
A csokoládé díszekhez az étcsokit kevés olajjal vízgőz felett megolvasztottam, kicsit hagytam hűlni. Én egy erősebb zacskóba tettem (de vannak erre a célra kitalált kis zsákok is), aminek az egyik végére nagyon pici lyukat vágtam és sütőpapírra mintákat rajzoltam. Amint megdermedt a csoki, könnyen le lehet venni a sütőpapírról. (Először csináltam ezeket a csoki díszeket, és azt tapasztaltam, hogy vastagabb mintákat célszerű rajzolni, hogy ne törjenek össze a kis csokoládé díszek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése