2018. április 8., vasárnap

Epres-barackos fehér csoki torta

Nálunk a családban a gyümölcsös sütik/torták minden mennyiségben jöhetnek,. Ami mindenki nagy kedvence az eper és a barack, ezt a kettőt szerettem volna összekombinálni. 
A tortát én születésnapra készítettem el, és nagyon nagy sikere volt mindenkinél! 




Hozzávalók:
Tészta: 8 db tojás
             8 ek k.cukor
             4 ek. finomliszt
             4 ek. rétesliszt

Krém:   5 dl habtejszín

             35 dkg fehér csoki
             2 csomag habfixáló

0,5 kg eper

450 g őszibarack konzerv





A tésztához egy piskótát csináltam. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét felvertem, hozzáadtam a cukrot majd tovább vertem fél percig. Ezután belekevertem a tojássárgáját és a lisztet. A tésztát egy kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem. Az előmelegített sütőbe (180 fok, alul-felül sütés) tettem és tűpróbáig sütöttem (kb.15-20 perc).
A krémhez a tejszínt felmelegítettem, majd a tűzről levéve hozzáadtam a durvára lereszelt fehér csokit. Kevergettem amíg elolvadt, majd kb. 2-3 órára a hűtőbe tettem. (1 nappal előre is el lehet készíteni a krémet.)
Az epret megmostam, lecsepegtettem. Pár szemet félretettem a díszítéshez, a többit felvágtam apró kockára. Ezután az egész konzerv őszibarackot vágtam fel apró kockára.
A kihűlt fehér csokis tejszínt felvertem krémesre a 2 csomag habfixálóval.
A szintén kihűlt piskóta tésztát én három részre osztottam, de lehet két részre is.
A tortalapot megkentem egy kis krémmel, megszórtam a felvágott eperrel és barackkal, erre egy nagyon vékony krémréteget tettem még. Végül rátettem a következő tortalapot, amire szintén ugyan ebben a sorrendbe tettem fel a hozzávalókat. A tetejére rátettem a harmadik tortalapot, amit kívülről bekentem a maradék krém egy részével, díszítettem az eperrel és a barackkal. A megmaradt krémmel habzsák segítségével díszítettem. A legvégén pedig fehér csoki forgáccsal szórtam meg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése