2018. május 4., péntek

Tejszínes rakott tészta
Hozzávalók/ 5-6 adag:
750 g csavart tészta
fél csomag szójagranulátum (vagy 500 dkg darált hús)
3 paradicsom
trappista sajt vagy mozzarella
200 ml főzőtejszín
250 g mascarpone
tepsis húsos burgonya alap (Maggi)
olaj vagy kókuszzsír
fokhagyma


A tésztát olajos sós vízben kifőztem, és kivajazott tepsibe tettem.
A paradicsomot karikákra vágtam. 
A mascarponét, a főzőtejszínt és a tepsis húsos alapot egy tálban összekevertem.
A szóját egy kisebb tálba öntöttem, 1 ek. delikáttal ízesítettem, és erre öntöttem a forró vizet. Állni hagytam kb 20 percig, amíg jól megdagadt.
Másfél evő kanál kókuszzsíron az apróra vágott fokhagymát megdinszteltem és erre tettem a szóját, ráöntöttem a mascarponés fűszeres krémet. Addig főztem amíg fel nem forrt (10-12 perc). Ha elkészült, összekevertem a tepsiben lévő tésztával, rátettem a felkarikázott paradicsomot és a mozzarellát (vagy reszelt trappista sajtot), végül előmelegített sütőbe (alul-felül 180 fok) ment a sütőbe, addig amíg a sajt aranybarna nem lesz.



(Ha darált hússal készítjük, akkor a megdinsztelt hagymára kell tenni a húst és fehéredésig főzni, ezután mehet rá a mascarponés, fűszeres krém.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése